Technik hotelarstwa planuje, organizuje, oferuje, koordynuje oraz wykonuje usługi hotelarskie w obiekcie hotelarskim i innych obiektach, w których świadczone są usługi hotelarskie. Przyjmuje rezerwację usług, ustala zakres zamówionych usług, sposób ich świadczenia oraz formę zapłaty. Przyjmuje gości w obiekcie, kompleksowo ich obsługuje w trakcie pobytu, wykwaterowuje z obiektu, rozlicza koszty pobytu gości oraz przyjmuje należność. Obsługuje również gości o specjalnym znaczeniu – typu VIP, CIP, gości niepełnosprawnych. Organizuje i oferuje usługi dodatkowe: konferencyjne, turystyczne, rekreacyjno-sportowe, typu Wellness i SPA oraz okolicznościowe na specjalne zamówienie. Prowadzi korespondencję z odbiorcami usług hotelarskich oraz obsługuje sprzęt biurowy, korzysta z komputerowych programów użytkowych i hotelowych. Promuje oferowane usługi z wykorzystaniem różnorodnych form reklamy, sprzedaży osobistej, promocji sprzedaży oraz technik z zakresu public relations. Współpracuje z innymi podmiotami oferującymi usługi hotelarskie, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski oraz zbiera opinie o preferencjach gości. Prowadzi dokumentację eksploatacyjną obiektu hotelarskiego, oblicza i interpretuje wskaźniki wykorzystania bazy hotelowej oraz wskaźniki sprzedaży i opłacalności prowadzonej działalności. Utrzymuje czystość i porządek w obiekcie hotelarskim. Przygotowuje i podaje śniadania. Przestrzega zasad ergonomii, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, sanitarno-epidemiologicznych oraz przeciwpożarowych podczas wykonywanych zadań zawodowych.
Absolwent kursu w zawodzie technik hotelarstwa jest przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaż usług hotelarskich;
- rezerwowania usług hotelarskich;
- wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji;
- przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości;
- przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
- przyjmowania i realizacji zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe.
Opłaty: 300 zł/mc (minimalna ilość uczestników – 10 osób. Przy mniejszej ilości osób – cena do negocjacji).
Plan nauczania |
Liczba godzin w cyklu nauczania |
I. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów – KUZ I |
|
BHP – Bezpieczeństwo i higiena pracy w hotelu |
20 |
PDG – Podstawy działalności gospodarczej |
20 |
JOZ – Język obcy w hotelarstwie |
30 |
KPS – Podstawy komunikacji społecznej |
20 |
OMZ – Organizacja pracy zespołu |
20 |
Razem |
110 |
II. Efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru turystyczno-gastronomicznego – KUZ II |
|
Podstawy hotelarstwa |
52 |
Marketing usług |
32 |
Podstawy żywienia |
15 |
Prawo w hotelarstwie |
45 |
Razem |
144 |
III. Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji T.11. Planowanie i realizacja usług w recepcji – KUZ III |
|
Rezerwacja usług hotelarskich |
156 |
Obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających |
156 |
Razem |
312 |
IV. Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji T.12. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie – KUZ IV |
|
Przygotowanie pokoi dla gości |
69 |
Obsługa gastronomiczna |
69 |
Dodatkowe usługi hotelarskie |
70 |
Razem |
208 |
ŁĄCZNA LICZBA GODZIN PRZEZNACZONA NA NAUKĘ ZAWODU: |
774 |
Praktyki zawodowe: 8 tygodni = 320 godzin |