Technik księgarstwa jest pośrednikiem między wydawcą a czytelnikiem. Zajmuje się działalnością handlową, sprzedażą książek, płyt, map, reprodukcji dzieł sztuki i pozostałego asortymentu księgarskiego. Organizuje kampanie reklamowe, spotkania z autorami, kiermasze, wystawy. Bierze udział w targach książki i giełdach. Dba o promocje książek, ekspozycję w oknie wystawowym i wewnątrz księgarni. Uzupełnia nieustannie swoją wiedzę o książkach oraz osiągnięciach nauki i kultury, dzięki czemu jest partnerem w rozmowie z autorami, wydawcami, specjalistami z różnych dziedzin nauki. Biegle posługuje się katalogami wydawniczymi, bibliografiami, internetowymi bazami danych, co umożliwia mu zamawianie książek zgodnie ze specjalizacją księgarni i potrzebami potencjalnych klientów. Orientacja w aktualnej sytuacji rynku wydawniczo-księgarskiego sprawia, że jest na bieżąco z nowościami wydawniczymi i wydarzeniami kulturalnymi
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik księgarstwa powinien być przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- przygotowania do sprzedaży asortymentu księgarskiego i jego sprzedaży;
- opracowywania informacji bibliograficznej i katalogów księgarskich;
- prowadzenia działalności informacyjno-bibliograficznej;
- promowania asortymentu księgarskiego;
- zaopatrywania księgarni w asortyment księgarski.
Opłaty: 300 zł/mc (minimalna ilość uczestników – 10 osób. Przy mniejszej ilości osób – cena do negocjacji).
Plan nauczania |
Liczba godzin w cyklu nauczania |
I. Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów – KUZ I |
|
BHP – Bezpieczeństwo i higiena pracy |
20 |
PDG – Podstawy działalności gospodarczej |
20 |
JOZ – Język obcy zawodowy |
30 |
KPS – Podstawy komunikacji społecznej |
20 |
OMZ – Organizacja pracy zespołu |
20 |
Razem |
110 |
II. Efekty kształcenia wspólne dla zawodów w ramach obszaru administracyjno-usługowego – KUZ II |
|
Towaroznawstwo |
25 |
Prawo konsumenta |
8 |
Promocja |
7 |
Podstawy ekonomii |
25 |
Technika pracy biurowej |
15 |
Statystyka |
25 |
Razem |
105 |
III. Efekty kształcenia właściwe dla kwalifikacji A.18. Prowadzenie sprzedaży – KUZ III |
|
Organizowanie sprzedaży |
228 |
Sprzedaż towarów |
227 |
Razem |
455 |
A.21.Prowadzenie działalności informacyjno-bibliograficznej – KUZ IV |
|
Pozyskiwanie informacji o asortymencie księgarskim i rynku wydawnictw |
52 |
Opracowania bibliografii i katalogów |
52 |
Organizowanie działań marketingowych w księgarni |
52 |
Razem |
156 |
ŁĄCZNA LICZBA GODZIN PRZEZNACZONA NA NAUKĘ ZAWODU: |
826 |
Praktyki zawodowe: 6 tygodni = 240 godzin |